TwojeFinanse
15 5 12 grudnia 2018 TwojeFinanse
Artykuł sponsorowany

Sprawdź wydatki konsumentów w Świątecznym Barometrze Ferratum

Właśnie pojawił się najnowszy Świąteczny Barometr Ferratum 2018 ™. To największe z dotychczasowych badań Grupy Ferratum – wzięło w nim udział ponad 23 tys. respondentów z 19 krajów. Dzięki temu raportowi możemy poznać świąteczne nawyki zakupowe konsumentów.

Sprawdź wydatki konsumentów w Świątecznym Barometrze Ferratum 2018 ™

Święta to radosny czas dla ludzi, ale trudny dla ich domowego budżetu. Nic dziwnego, że konsumenci starają się w różny sposób przygotować finansowo do zwiększonych grudniowych wydatków. Świąteczny Barometr Ferratum 2018 ™ pokazuje, że 52% respondentów sfinansuje święta z oszczędności, 23% przynajmniej częściowo użyje do tego celu chwilówki Ferratum, a 13% skorzysta z kart kredytowych. Warto przyjrzeć się bliżej, na co wydawane są pieniądze ze świątecznego budżetu.

Świąteczne wydatki w różnych krajach

Ze Świątecznego Barometru Ferratum 2018 ™ wynika, że 21% badanych zamierzać w bieżącym roku zwiększyć wydatki świąteczne w porównaniu do 2017 roku. Jednak 43% respondentów będzie starało się zmieścić w świątecznych wydatkach na takim samym poziomie jak przed rokiem. Za to 36% badanych chce w tym roku wydać mniej na święta niż w 2017 roku.

Kto jest najbardziej rozrzutny, przygotowując się do Bożego Narodzenia? Okazuje się, że najwięcej, bo 48% swoich miesięcznych dochodów, wydadzą na święta Meksykanie, nieco mniej Brazylijczycy (38%) i Rumunii (29%). Najbardziej oszczędni są Holendrzy i Niemcy (10%). Natomiast Polacy zamierzają w tym roku przeznaczyć 20% swojego dochodu na wydatki świąteczne.



 

Co kupujemy najczęściej?

Z odpowiedzi udzielanych przez konsumentów w badaniu Grupy Ferratum wynika, że najczęściej na święta kupowane są ubrania i moda (16), zabawki i gry (10%) oraz słodycze i przysmaki (9%). W Polsce największą popularnością cieszą się kosmetyki (19% wydatków), odzież zimowa (16%), alkohol (14%), przybory kuchenne (10) i sprzęt elektroniczny (7%).

Sklepy stacjonarne czy online?

Chociaż coraz częściej odwiedzamy e-sklepy, to i tak w czasie świąt zrobimy nie więcej niż 19% zakupów przez internet. Daleko nam pod tym względem do Brytyjczyków i Niemców, którzy aż 37% świątecznych zakupów dokonują online. Tuż za nimi są Holendrzy (29%), Czesi i Szwedzi (28%). Najrzadziej przez internet będą kupowali przed świętami obywatele Łotwy (14%), Chorwacji (15%), Estonii i Meksyku (16%).



 

Wydatki przeznaczone na podróże

Jeśli chodzi o świąteczne podróże, Polacy pozostają ciągle jeszcze tradycjonalistami i najczęściej spędzają Boże Narodzenie w domu z rodziną. Tylko 13% wydatków świątecznych przeznaczamy na wyjazdy bożonarodzeniowe, podobnie jak mieszkańcy Łotwy i Hiszpanii. Najmniej na świąteczne podróże wydają Holendrzy (10%), za to najwięcej – Brazylijczycy (27%), a po nich – Rumunii (26%). Grupa Ferratum sprawdziła przy okazji, kto najczęściej korzysta z portalu AirBnB, planując świąteczne wyjazdy. Okazało się, że największymi zwolennikami tego serwisu są Niemcy (70% wyjeżdżających z tego kraju planuje skorzystać z usług AirBnB) i Rumunii (33%), natomiast najrzadziej z AirBnB skorzystają Polacy (4%), Hiszpanii i Finowie (7%).

Jak płacimy w czasie świątecznych podróży?

Dzięki Świątecznemu Barometrowi Ferratum 2018 ™ możemy również poznać preferencje konsumentów związane z płatnościami w czasie bożonarodzeniowych podróży. Podczas nich Polacy zapłacą kartą za 40% wydatków, natomiast Norwegowie – aż za 69% wydatków, a Szwedzi – za 68% wydatków. Najrzadziej będą używali karty Łotysze (34%) i Brazylijczycy (36%). Przy okazji z badania możemy się dowiedzieć, że w czasie świąt 60% gospodarstw domowych w Polsce będzie korzystało z bankowości internetowej. Liderami pod tym względem są Australijczycy (90%), natomiast najrzadziej z takich usług finansowych skorzystają Bułgarzy (48%).

W jaki sposób przeprowadzono Świąteczny Barometr Ferratum Group 2018 ™?

Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ankiety internetowej, wśród aktywnych klientów Grupy Ferratum Bank w 19 krajach w całej Europie i w krajach Wspólnoty Narodów. Kwestionariusz ankiety był zestandaryzowany pod każdą badaną lokalizację. Dochody klientów zostały wyrażone w walucie lokalnej, a względne wydatki wakacyjne podane są jako odsetek przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego rodziny dla danego kraju. Dochód rozporządzalny został wyrażony dla każdego kraju, w oparciu o dane The World Bank za 2014 rok, dotyczące parytetu siły nabywczej na osobę.

W badaniu wzięło udział ponad 23 000 gospodarstw domowych, wśród osób w wieku 18- 61 lat. 57% wszystkich respondentów stanowiły kobiety. Średni dochód rozporządzalny gospodarstwa domowego wahał się od 866 do 3861 euro. Średnia liczba osób w gospodarstwie domowym wynosiła 2,9 osoby.

Oprócz pytań dotyczących wskaźników demograficznych respondenci zostali zapytani o swój jednorazowy miesięczny dochód netto, kwotę planowanych wydatków na Święta Bożego Narodzenia oraz o to, czy podczas podróży świątecznych będą korzystać z usług Airbnb lub bankowości internetowej.

W badaniu wykorzystano walutę każdego kraju. Odpowiedzi zostały wyrównane, aby odzwierciedlić odpowiednią siłę nabywczą każdego kraju. Wszyscy ankietowani byli anonimowi.

O Ferratum Group

Ferratum Group jest obecnie największą międzynarodową firmą, która oferuje pożyczki za pośrednictwem internetu oraz telefonów komórkowych. W jej ofercie są także małe pożyczki dla przedsiębiorstw. Ferratum Group działa na rynku od 2005 roku, a jej główna siedziba znajduje się w Helsinkach w Finlandii. Obecnie firma działa w 25 krajach w Europie, Afryce, Ameryce Północnej i Południowej oraz w regionie Azji-Pacyfiku. Ferratum Group obsługuje ponad 2 mln klientów na całym świecie i zarządza ponad 300 zespołami specjalistów.

Ferratum Group należy do liderów technologii na rynku usług finansowych i ma duży udział w rewolucji bankowości internetowej. Koncern jest właścicielem banku internetowego, który rozpoczął działalność w 2016 roku – to nowoczesna platforma udostępniająca usługi bankowe i cyfrowe płatności. Wszystko to przy użyciu tylko jednej aplikacji. Z tej usługi można korzystać w pięciu europejskich krajach. O ogromnym potencjale Ferratum świadczą także liczby – prawie 2 mln aktywnych klientów i osób, które mają otwarty rachunek, a także klienci, którym w przeszłości udzielano pożyczek (stan na 31 grudnia 2017 roku). Ponad 780 tys. z tych klientów miało otwarty rachunek bankowości internetowej lub mają aktywną pożyczkę.

Ferratum to także duża grupa kapitałowa, której akcje są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych we Frankfurcie (rynek Prime Standard). Więcej informacji o Ferratum Group można uzyskać na stronie internetowej ferratumgroup.com.


News jest opinią użytkownika TwojeFinanse i wydawca Portalu nie odpowiada za jego treść. Zgłoś błąd lub nadużycie

Wasze komentarze

Komentarze moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto

Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto

Nie ma jeszcze komentarzy - wyraź swoją opinię jako pierwszy